جستجو
Filters
Close

بهترین نوع چرم برای یک کت چرمی، کاپشن چرمی، پالتو چرمی (پوشاک چرمی) چیست ؟

بهترین نوع چرم برای یک کت چرمی، کاپشن چرمی، پالتو چرمی (پوشاک چرمی) چیست ؟

وقتی که به یک کت چرمی یا پالتو چرمی فکر می کنید شاید به نظرتان بیاید که به دلیل ابعاد بزرگ پوشاک چرمی الخصوص پالتو چرمی زنانه یا کت چرمی مردانه، مناسب ترین چرم، چرم گاو باشد اما در واقع اینطور نیست. چرم گاو نسبت به چرم گوسفند و چرم بز از استحکام بسیار بالاتری برخوردار است اما چرم گاو به دلیل ضخامت زیاد آن وزنش نیز زیاد است در نتیجه در تولید پوشاک چرم از چرم گاوی استفاده نمی شود.

چرم بزی نسبت به چرم گاوی سبک تر و نرم تر است و برخی از تولیدکنندگان یا برندهای چرمی ضعیف از چرم بزی در تولید البسه چرمی استفاده می کنند. چرم بزی از نظر قیمتی نسسبت به چرم گوسفندی ارزان تر تمام می شود ولی لطافت لازم را ندارد. روی چرم بزی نسسبت به چرم گوسفندی بافتش درشت تر و ناصاف تر است.  

برندهای معتبر چرمی یا تولیدکنندگان چرمی معتبر از پوست گوسفند جهت تولید پوشاک چرمی استفاده می کنند، چون پوست گوسفند نسبت به پوست گاو و پوست بز سبک تر و لطیف تر است. به عبارتی نرم ترین نوع چرم است و به بیان دیگر دست نواز است و آدم دوست دارد آنرا لمس و نوازش کند، چون مانند پارچه ی ابریشمی بسیار نرم و لطیف است و مناسب ترین چرم برای دوختن کت چرمی، پالتو چرمی یا کاپشن زنانه و مردانه می باشد.

خوشبختانه چرم گوسفندی ایران بسیار با کیفیت است و اصالت این چرم در تمام اقصی نقاط دنیا طرفداران زیادی دارد و متأسفانه اغلب چرم گوسفندی به صورت خام به کشورهای اروپایی علی الخصوص ایتالیا صادر می شود. و از آنجائیکه از یک طرف ایعاد چرم گوسفندی کوچک است و دور ریز آن در تولید پوشاک چرمی زیاد است در نتیجه قیمت تمام شده آن نیز زیاد می باشد و از طرف دیگر به علت صادرات چرم خام قیمت آن روز به روز در داخل کشور زیادتر می شود؛ و این دو عامل باعث می شود تا همه علاقمندان پوشاک چرم نتوانند آنرا بخرند.

ثبت دیدگاه
نظرات
1398/01/01 09:12
مهمان
با توجه به توضیح فوق، تولیدات کهن چرم از کدام نوع چرم هستند؟
1398/01/01 09:12
مهمان
با توجه به توضیح فوق، تولیدات کهن چرم از کدام نوع چرم هستند؟